Gumifal

Haraszti Ádám vagyok, a Digi Sport kommentátora, 2006 óta közvetítem a gyorsasági-motoros világbajnokság versenyeit. Az idei szezontól megpróbálkozom az írásban való kommentálással is

Friss topikok

  • aharaszti: Igen, Pedrosa erősen túl lett hypeolva, mielőtt megérkezett a GP-be - viszont azt is látni kell, h... (2014.07.01. 03:25) Vizes nyolcas

Ki nem nyer ma?

2014.03.19. 21:30 aharaszti

A középső kategóriában idén is azt könnyebb megmondani, hogy a méretes mezőnyben kinek nem lesz esélye valamilyen sikerre


A Moto2-es géposztályt nem lehet nem szeretni. Közel hasonló képességű motorokon rengeteg tehetséges versenyző, aminek köszönhetően egy-egy hétvége előtt maximum nagy vonalakban lehet megjósolni a dobogósok személyét - mégis, ha az összetett győztesre kell tippelni, jóval egyszerűbb a dolog.

Versenyzők

Már csak azért is, mert éppen a mezőny sűrűsége miatt nagyot domborítani az év végén csak az tud, aki folyamatosan az élmezőnyben képes motorozni. Minden évben akad olyan pilóta, aki egy-két futamon tud kiemelkedőt alkotni, aztán a következő versenyen sehol sincsen (Rolfo? Cluzel?) - ez viszont egy ilyen mezőnyben nagyon komoly hátrányt jelenthet. A stabil teljesítményhez pedig komoly rutin kell, így a legnagyobb esélyeseket feltétlenül a régi ismerősök között érdemes keresni.

Itt van rögtön azonban Thomas Lüthi esete, akivel nagyon nehéz az ember dolga. Amióta Moto2-nek hívják a kategóriát, minden évben kikiáltották nagy esélyesnek a korábbi 125-ös világbajnokot, pedig mindössze két győzelme van a géposztályban, az utolsót ráadásul lassan két éve szerezte. A rutinja azonban megkérdőjelezhetetlen, az előző szezon végére még a jó formát is sikerült nagyjából állandósítania és ez éppenséggel akár elég is lehetne a győzelemre - valami azonban az súgja, hogy ez az idén sem fog összejönni.

Mert legyen is bármilyen rutinos a svájci pilóta, olyan tűz sohasem égett benne, mint például Esteve Rabatban. Mindenki Titója tavaly nagy hajrát produkált, ám egy bukás csúnyán keresztbevágta a reményeit. A MarcVDS-csapat azonban nem véletlenül őt hozta Scott Redding helyére, ráadásul olyan csapatba került, ahol talán a még mindig gyakran előbukkanó forrófejűségét is sikerülhet kezelni. Pláne, hogy a szomszédban ott lesz az éppen hidegvérűségéről ismert Mika Kallio, aki egyrészt a rutinjával sokat segíthet ebben, másrészt a tempója alapján bőven lehet rivális is a világbajnoki címért, vagyis motivációban nem lesz hiány a belga istálló boxában.

Színtiszta tehetség tekintetében talán még Takaaki Nakagami emelkedik ki a leginkább a mezőnyből Rabat mellett, ráadásul tavaly több alkalommal is nagyon közel állt a győzelemhez. A Honda nem véletlenül hozta a gyárhoz legközelebb álló csapathoz, Tady Okada vigyázó szemei alá és az utolsó teszten meg is mutatta, hogy nem véletlen a japán óriás bizalma. A tesztidőszak eredményei alapján a "másodéves" Sandro Cortesére is érdemes lehet odafigyelni, szigorúan ezek szerint viszont Nico Terolra és Jordi Torresre nem - az Aspar-csapat pilótái azonban tavaly mindketten megszerezték első győzelmüket. Sőt, az utolsó fordulóban, Valenciában az első két helyen zártak Jorge Martinez fiai, butaság lenne tehát megfeledkezni róluk az esélyesek sorolása közben. Mégse olyan szűk az a kör, na...

Motorok

Erőviszonyok tekintetében nagy változás nem várható a gyártók között, minden bizonnyal megint Kalex-Suter versenyfutást látunk. Utóbbiak látják el vázzal a kétkerekűek között most feltűnő Caterhamet, amelynek tulajdonosát, a fapados légimilliárdos Tony Fernandest ismerve komolyak a szándékaik és a jövőben saját motort is szeretnének fejleszteni, egyelőre viszont a svájciakkal kooperálnak.

Eltűnő márkánk azért van, az FTR személyében, amely szépen lassan minden csapatát elveszítette. Korábbi legfőbb partnere, a Forward Racing beszerzett néhány tavalyi Kalex-vázat, melyeket ezentúl maguk igyekeznek továbbfejleszteni, a rajtlistán Forward-KLX névvel illették az öszvér-paripákat. A SpeedUp-gépekben azért szellemük tovább él (Luca Boscoscuro csapata anno az FTR vázait használta kiindulási alapul saját motorjaihoz), ezeket a "gyári" csapaton kívül idén is a katari szövetség versenyzői ülik meg.

Csapatok

Néhány komoly változást már érintettünk (MarcVDS, ill. az Okada-féle Idemitsu Honda-csapat), de a legnagyobb érdeklődéssel talán mégis csak Sito Pons huszárvágását figyelhetjük. A tavalyi világbajnokot és a sorozat harmadik helyezettjét is elveszítette, de megszerezte helyettük a Moto3 világbajnokát és harmadik helyezettjét, Maverick Vinales és Luis Salom személyében. A két spanyol sosem volt igazán jóban egymással, most viszont újoncként vágnak neki az évnek, egy olyan csapatban, amelynek pilótái korábban mindig rengeteget segítették egymást - idén sem lesz más az elvárás.

A Forward Racingnél csak a rutinos Corsi-Pasini páros maradt, a pénzügyileg talán legjobban eleresztett alakulat, a Caterham bemutatkozását pedig Johann Zarco és az amerikai Superbike-bajnokság tavalyi győztese, Josh Herrin próbálja meg minél fényesebbé tenni. Érdemes még kitérni a SpeedUp-ra, amelyet egyetlen versenyző képvisel majd Katarban, a tavalyi Supersport-világbajnok Sam Lowes személyében. Kenan Sofuoglunak két ilyen titulussal a háta mögött sem jött be az élet a Moto2-ben, Lowes viszont a MotoGP-be vágyik - valószínűleg motiváltabban vág neki az évnek, mint azt a török előd tette.

Jóslatok

Világbajnok: Takaaki Nakagami

Futamgyőztesek: Esteve Rabat, Tomas Lüthi, Nicolas Terol, Johann Zarco

Dobogókra számíthat még: Sandro Cortese, Mika Kallio, Maverick Vinales, Jordi Torres, Dominique Aegerter (Technomag Racing), Xavier Simeon (Gresini)

A bejegyzés trackback címe:

https://gumifal.blog.hu/api/trackback/id/tr165870156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása